Premio Lietuva

Raskite arčiausią Premio atstovą

Padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS)

Saugesnė kelionė dėl padangų slėgio stebėjimo sistemos

ES nusprendė, kad visuose nuo 2012 m. lapkričio 1 d. naujai patikrintuose automobilių modeliuose turi būti įrengta padangų slėgio kontrolės sistema (TPMS). Nuo 2014 m. lapkričio 1 d. tokia sistema nustatyta visiems naujiems M1 klasės (transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau nei 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui) automobiliams.

​(Eiropas Parlamenta un Padomes priekšraksts EG661/2009, 9. panta 2.punkts; 13.07.2009.)

Reglamentas dėl didesnio saugumo kelių eisme

Nuo 2014-ųjų lapkričio 1d. Padangų slėgio matavimo sistema yra privaloma

TPM – kodėl?

Padangų slėgio kontrolės sistema stebi slėgį padangose ir įspėja apie pavojingą slėgio pasikeitimą, kai faktinė vertė nukrypsta nuo nustatytos.
Naujo reglamento pagrindas tas, kad daugelis vairuotojų niekada arba labai retai kontroliuoja automobilio padangų slėgį, kas turi didelių pasekmių:
  • ​Jau mažiausias slėgis 0,2 bar, tai sutaupoma 1 % daugiau degalų; kai slėgis 0,6 bar - 4 %.
  • Mažas slėgis skatina didesnį padangų nusidėvėjimą ir mažesnę naudojimo trukmę. Tad gali būti pažeistas padangų vidus.
  • 1 bar mažesnis slėgis priekiniame rate prailgina stabdymo kelią 10 % šlapiame kelio ruože.
  • 1 bar mažesnis slėgis sumažina padangų kraštų galią beveik pusiau. Tai pablogina važiavimą posūkiais, kuomet transporto priemonė gali pradėti slysti ir nuvažiuoti nuo kelio.

Pranašumai TPMS atžvilgiu

  • Degalų taupymas
  • Mažesnis padangų susidėvėjimas
  • Saugumas važiuojant
  • Patogesnis važiavimas dėl tinkamo padangų slėgio

Tiesioginė ir netiesioginė padangų slėgio stebėjimo sistema

Padangų slėgio matavimo sistema automatiškai perspėja apie sumažėjusį slėgį padangose

Dvi sistemos rinkoje

Tiesioginėje matavimo sistemoje slėgio jutikliai, įmontuoti gumoje arba ventiliuose, stebi slėgį ir temperatūrą padangose. Duomenys radijo bangomis perduodami į valdymo įrenginį ir vairuotojas mato tikslų padangos slėgį savo kabinoje. Elektra tiekiama per integruotą bateriją.

Netiesioginės sistemos matuoja kiekvieno rato apsisukimo greitį ir registruoja slėgio pakitimus. Kai padangoje mažėja slėgis, kartu mažėja ir padangos apimtis, todėl ji turi suktis daug greičiau palyginus su kitomis padangomis. ABS/ESP sistema aptinka didesnį rato apsisukimą ir informuoja vairuotoją per atitinkamą rodmenį.

Įstatymų nuostatos technologiniu atžvilgiu yra neutralios, t.y., nėra nustatytų taisyklių, ar turi būti naudojama tiesioginė ar netiesioginė TPMS.

Patikėkite savo automobilį mūsų kvalifikuotiems specialistams!